albuesmerter

Golfalbue

En golfalbue er smerter på indersiden af albuen. Hvis du bruger dine hænder og arme meget i dagligdagen og evt har mange ensidige gentagne bevægelser. Dette kan være, at taste, at løfte eller som navnet hentyder til, slå mange golfbolde, kan vævet i underarmen blive overbelastet. Dermed kan du risikere at få en golfalbue. Dette vil medføre en inflammation omkring albuens muskler og sener, som skal behandles med fysioterapi og rehabiliteres med øvelser.

Symptomer og behandling

Golfalbuens smerter kan fremprovokeres når man bøjer håndfladen nedad, eller hvis man skal gribe fat om noget. Man vil typisk også være øm ved berøring og tryk på musklerne i området. Særligt omkring indersiden af albuen.

Hvis du har symptomer på en golfalbue, bør du se en fysioterapeut med det samme og få den undersøgt og behandlet. Jo hurtigere du får behandling, des større chance for at slippe af med den hurtigt igen.

Undersøgelsen foregår ved, at fysioterapeuten laver muskeltest for underarmens muskulatur, samt trykker på musklerne for at finde ud af hvilke strukturer der fremprovokerer smerterne.

En grundig undersøgelse vil også involvere muskler og led i håndled, skulder øvre ryg og nakke, da nedsat mobilitet og styrke, samt dårlig holdning kan være med til at provokere din golfalbue. Så hvis du blot har fået behandling på albuen, vil det formentlig ikke have ført til meget andet en let lindring og symptombehandling af golfalbuen.

En golfalbue kan generer længe og kan være svær at slippe af med uden hjælp. Fælles for folk med golfalbuer er dog, at de har rigtig god prognose for at få det bedre. Specielt med den rette diagnosticering og behandling. Den bedste behandlingsteknik for golfalbue, er med ART, som Casper er en af de få udbydere af i Danmark. Du vil typisk mærke forskel til det bedre, allerede efter første behandling.

Ring 28 30 28 85, eller skriv til Fysioterapeut Casper Abenth, for at booke tid til behandling af din golfalbue, eller få besvaret eventuelle spørgsmål.

Du kan også booke en tid online via knappern herunder.